- Forum
- Olsztyn. Aktywnie!
- Rajdy długie (zaawansowane)
- Rajd dziki nr 17 : Cel - bunkry w Mamerkach ...
Rajd dziki nr 17 : Cel - bunkry w Mamerkach ...
- majkel
- Wylogowany
- Posty: 274
...i tak się zastanawiam, czy nie uszczęśliwiam właśnie na siłę.
Nie wiem, nad czym tu się zastanawiać. Rosnąca frekwencja i popularność o czymś świadczą. Więc lepiej nie odpoczywaj
Fatal error: Call to undefined method CKunenaTools::getEMailToList() in /home/users/aktywnie/public_html/components/com_kunena/template/default/post.php on line 444
Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.
- krispi
- Autor
- Wylogowany
- Posty: 679
Bardzo słuszna uwaga ! Większość rajdów to moje pomysły i tak się zastanawiam, czy nie uszczęśliwiam właśnie na siłę. Dlatego też namawiam innych na organizację wypraw, by przedstawiali ,,swoje punkty widzenia\'\' a ja chętnie ,,odpocznę\'\' (choć pomysłów nie brakuje).Ale na dłuższą metę lepiej uważać z dzieleniem, żeby nie uszczęśliwić na siłę
Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.
- marcin
- Wylogowany
- Posty: 1212
Trzeba mieć dobre wyczucie równowagi
To prawda,jazda wzdłuż tego kanału w srodku lata gdzie zieleń miejscami prawie całkowicie zasłania scieżkę to nie lada wyczyn,aparat wyciągałem w \"bezpiecznych miejscach\" i z ograniczoną predkoscią,może dzieki temu nie wpadłem w zarośla pozostali za nami zapewne jechali w pospiechu a wtedy łatwo wypaśc ze scieżki.Z przyjemnoscią wróce w tamte strony...może już niedługo?
przykładowe zdjęcie,podejscie na wiadukt kolejowy tak wyglądało
a to jakieś 200metrów za wiaduktem w drodze do śluzy,było wiecej miejsca ale kiepskiej jakości..
Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.
- majkel
- Wylogowany
- Posty: 274
Widzisz majkel, jest powód by tam wrócić...
Na każdym rajdzie staram się dodać coś od siebie i czasami nawet wychodzi:) Ale na dłuższą metę lepiej uważać z dzieleniem, żeby nie uszczęśliwić na siłę.
Dzięki za motywację, pomyślę nad jakąś ciekawą traską
Fatal error: Call to undefined method CKunenaTools::getEMailToList() in /home/users/aktywnie/public_html/components/com_kunena/template/default/post.php on line 444
Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.
- majkel
- Wylogowany
- Posty: 274
Zabytkowa aleja dębowa
Fatal error: Call to undefined method CKunenaTools::getEMailToList() in /home/users/aktywnie/public_html/components/com_kunena/template/default/post.php on line 444
Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.
- kr0peczka
- Wylogowany
- Posty: 232
Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.
- krispi
- Autor
- Wylogowany
- Posty: 679
Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.
- marcin
- Wylogowany
- Posty: 1212
Szanty lubicie?
Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.
- marcin
- Wylogowany
- Posty: 1212
Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.
- krispi
- Autor
- Wylogowany
- Posty: 679
Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.
- marcin
- Wylogowany
- Posty: 1212
Po drodze obowiązkowo Drogosze i znajdujący sie tam chyba najpiękniejszy pałac na mazurach należący kiedyś do rodu Donhoff,poza tym warte zobaczenia i nie zniszczone murowane sarkofagi rodowe.
O Barcianach i tamtejszym zamku nie wspomne.
Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.
- krispi
- Autor
- Wylogowany
- Posty: 679
Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.
- majkel
- Wylogowany
- Posty: 274
Tak blisko była śluza Guja-Piaski (trzeba trochę poszukać
majkel.avx.pl/trasy/2010/barciany.html
Śluza jest jedyną ukończoną w całości w systemie Kanału Mazurskiego. Budowę ukończono przed 1940 rokiem. Komora śluzy o konstrukcji żelbetowej o długości 52 m, szerokości 7,8 m, różnica poziomów wody (spad) 10,3 m, głębokość 14,9 m. W sterówce na głowie dolnej zachowały się ogromne koła żeliwne, podnoszące zasuwę śluzy, mechanizmy otwierające spustowe kanały obiegowe, części szafy sterowniczej. Na kanale między jeziorem a śluzę znajduje się jaz walcowo-ruchowy Piaski, który do dziś jest sprawny, obsługiwany ręcznie. W wieżyczce znajdują się urządzenia do uruchamiania jazu.
Skrótem na Sztynort
Fatal error: Call to undefined method CKunenaTools::getEMailToList() in /home/users/aktywnie/public_html/components/com_kunena/template/default/post.php on line 444
Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.
- krispi
- Autor
- Wylogowany
- Posty: 679
Kanał Mazurski miał zapewnić wodne połączenie Wielkich Jezior Mazurskich z Bałtykiem, poprzez rzekę Pregoła. Miał służyć transportowi towarów (drewo, zboże, torf, węgiel, produkty przemysłowe) oraz odprowadzeniu nadmiaru wody z jezior mazurskich.Projekt jego budowy powstał w latach 1862-64 i przewidywał budowę 10 śluz oraz 2 jazów mających zlikwidować różnicę poziomów wody wynoszącą 111,2m (Jezioro Mamry: 116,3m npm -rzeka Łyna: 5,1m npm), co średnio dawało niewiele ponad 2m/1 km. W tym celu zaplanowano utworzenie 10 stopni wodnych, mających niwelować różnice wysokości wynoszące od 5 do 17m. Kanał zaprojektowano tak, aby mogły w nim pływać statki o wyporności nieprzekraczającej 240 ton.Budowa została rozpoczęta w 1911r , a następnie przerwana w 1914r wybuchem wojny. Prace wznowiono dopiero 20 lat później, w 1934r i ponownie przerwała je wojna. Kanału nigdy już nie dokończono, pomimo że budowa wykonana byłą w 90% i brakowało tylko drobnych prac wykończeniowych przy niektórych śluzach. Spośród 10 śluz, 5 znajduje się na terenie Polski. Są to:
- Leśniewo Górne
Jest to imponujących rozmiarów budowla hydrotechniczna. Jej komora ma glebokość 21 m, szerokość 7,5 m, dlugość 46 m i spad 17,2 m. Ocenia się że została ukończona w 30%. W konstrukcji betonowie nie zamontowano urządzeń technicznych. Nie zdążono też doprowadzić do niej kanału. Na frontowej ścianie widać odcisk po niemieckim orle, który ponoć do dziś spoczywa w wodzie napuszczonej do śluzy.
- Leśniewo Dolne
Śluza ta znajduje się niedaleko śluzy Leśniewo Górne i według planów miałą mieć identyczną konstrukcję. Budowa została wykonana w zaledwie 15%, tak więc można zobaczyć jedynie
- Guja
Śluza Guja została nie tylko wykończona w 100%, ale działa do dziś, regulując poziom wody w jeziorze Rydzówka. Wysokość spiętrzania wody wynosi w przybliżeniu 10m. Jest to śluza komorowo-dokowa.
- Bajory Wielkie
Powstały jedynie fundamenty tej śluzy.
- Bajory Małe
Pomimo niemałych rozmiarów, można napotkać na trudności w zlokalizowaniu tej śluzy w lesie. Otacza ją gęsty zagajnik.
- Długopole
Jest to ostatnia śluza znajdująca się na terenie Polski.
Legenda głosi, że Kanałem Mazurskim miały przepływać niemieckie łodzie podwodne, tzw U-Booty- w Mamerkach miała powstać baza remontowa tych okrętów.
Ta teoria jednak nie znajduje potwierdzenia ani w źródlach historycznych, ani w wymiarach kanału, którego głębokość gdzieniegdzie wynosi zaledwie 1,2m.
Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.
- majkel
- Wylogowany
- Posty: 274
Tutaj można obejrzeć przebieg trasy:
majkel.avx.pl/trasy/2011/dr-mamerki.html
Fatal error: Call to undefined method CKunenaTools::getEMailToList() in /home/users/aktywnie/public_html/components/com_kunena/template/default/post.php on line 444
Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.
- marcin
- Wylogowany
- Posty: 1212
picasaweb.google.com/1165144171640781194...er=0&feat=directlink
Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.
- marcin
- Wylogowany
- Posty: 1212
w taki sposób wdrapywalismy sie na skarpe u podnóża Diablej Góry,pech chciał ze w najlepszym miejscu do wejscia na góre skarpa była scięta przez ciężki sprzęt
Wieża Bismarcka,a dookoła wszystko porośnięte przez las
wejscie do wieży
Po szybkiej eksploracji wieży zjeżdzamy ostro do Srokowa i dalej do Różanki licząc na to ze tam spotkamy sie z resztą grupy pod wiatrakiem.
Niestety po restauracji ani sladu,przed bramą grupka rowerzystów ale to nie byli nasi.Zdziwienie było niemałe bo liczyłem na to ze wiatrak jest dostępny i zagospodarowany ale nic z tego,sam wiatrak okazały i w dobrym stanie ale teren ogrodzony a brama zamknięta,można było co najwyżej wspiąc sie na płot i zrobic fotke...
Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.
- kr0peczka
- Wylogowany
- Posty: 232
Nie wiem, jak to robicie, ale zawsze na zdjęciach zobaczę coś, czego nie wypatrzyłam na rajdzie, a w opisie doczytam to, co przegapiłam/zapomniałam/niedosłyszałam (respect krispi za megapamięć do najdrobniejszych szczegółów).
Good job!
No i dzięki za kolejny superfajny wypad. Szczególnie błotko będę dłuuuugo wspominać Mój rower chwilowo nie ma jaskrawozielonego widelca
Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.
- marcin
- Wylogowany
- Posty: 1212
Malbork pod Kwaterą w Gierłoży,czyli park miniatur który minelismy szybko i bez postoju bo cel wyprawy był grubszego kalibru,mimo ze reszta poleciała naprzód,zatrzymałem sie by pstryknąc conieco.Przy okazji czakając na majkela który z opuznieniem wystartował z peronu w Kętrzynie,dogonił nas koło parku miniatur
wspomniany przez Krispiego skrót omijający Radzieje,jechalismy ostatni i tylko my wiedzielismy o tej scieżce reszta poleciała sobie dalej po czym rozdzwonił sie telefon Krispiego bo czołówka nie wiedziała co dalej
Jadąc przez Łabapę zaczynają sie widoki na jez.Dargin
Sztynort,polewka z mostu...w sumie to mozna było pozazdroscic tym na dole przyjemnego ochłodzenia.
Zawracamy na moscie i znajdujemy sie pod pałacem w Sztynorcie
13.20 osiągamy pierwszy duzy cel wyprawy,bunkry OKH(Oberkommando Des Heeres)
Majkel sprawdza teren z góry
wewnątrz...
po obejsciu kilku bunkrów kierujemy sie do punktu widokowego
na wieży
widok w strone Węgorzewa
widok w dół..
następny cel to kanał mazurski i poszukiwania śluzy w Leśniewie,po wyjezdzie z terenu bunkrów podjazd asfaltem do mostu na kanale.Z mostu należy zejsc w dół po lewej stronie.Na początku tak wygląda szlak wzdłuż kanału,jest to szlak pieszy zielony,zeby przejechac go rowerem trzeba odwagi bo to istny balans na krawędzi skarpy,na dodatek miejscami slisko od błota.
po kilku km zarośnieta scieżka prowadzi do stalowego mostu kolejowego,wdrapujemy sie na góre i przechodzimy na prawą strone kanału
Jaz na kanale,do celu juz niedaleko
Wrota potężnej śluzy Leśniewo Górne
Pozostałe zdjęcia z wyprawy będą wkrótce w galerii.
Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.
- krispi
- Autor
- Wylogowany
- Posty: 679
www.bikemap.net/route/1102921/widget?
Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.
- Forum
- Olsztyn. Aktywnie!
- Rajdy długie (zaawansowane)
- Rajd dziki nr 17 : Cel - bunkry w Mamerkach ...
- Jesteś tutaj:
- Home
- Forum
- Olsztyn. Aktywnie!
- Rajdy długie (zaawansowane)
- Rajd dziki nr 17 : Cel - bunkry w Mamerkach ...